HomeHome  Gy.I.K.Gy.I.K.  KeresésKeresés  TaglistaTaglista  CsoportokCsoportok  RegisztrációRegisztráció  BelépésBelépés  
FIGYELEM!
Az oldalon korhatáros, erotikus tartalom és durva szövegek találhatóak. A később esetlegesen kialakuló lelki defektekért és a fejlődésben való visszamaradásért felelősséget nem vállalunk.

♦ ♦ ♦
Az oldal alapötlete a „Passion in Las Vegas” nevű fórumról származik. Annak folytatásaként jöttünk létre.


Admin hírek

2017.10.30.
Minnt a befőttek...
Részletek helyben.


2017.08.16.
Új idők, új lépések... Új emberünkért KATT! ;) :)


2017.08.11.
Ha Új vagy, vagy Osztódással szaporodsz, katt IDE! :)


2017.05.03.
KÖSZI-KÖSZI, örök HÁLA! :)
Mert nem vagyunk HÁLÁTLANOK!(klikk) :)


2017.01.25.
Mert megújulni KELLL! ;) Részleteket ITT.. találtok.


2016.11.02.
Jfyi - biztonsági mentegetőzés. ;) klikk :D
Amy

2016.09.05.
És ELHISZITEK!?? :D
Nemcsak hogy végre elkészültünk, de ÚJ.. embert is köszönthetünk soraink között! ;)
NYITÁÁÁÁÁÁÁÁÁS!!! :D

Részleteket ITT... találtok! ;)


2016.07.15.
RÁTOK van szükségünk!!! Részleteket ITT.. találtok. ;)


2016.05.20.
Éééééés vannak már unaloműző játékaink is! ;)
Let's play! ;)
Amy

2016.04.11.
A mai naptól "Média" részlegünk is megkezdte a működést, használjátok egészséggel! :)

Bővebb információért ->> KATT..


2016.04.04.
Csini, friss és ropogós új dizájn ;)
Amy

Egy kis kiegészítésért.. ->> KATT..


hangulat
♦ ♦ ♦
Belépés
Felhasználónév:
Jelszó:
Automatikus bejelentkezés: 
:: Elfelejtettem a jelszavam!
Chat

a város
Latest topics
» Diliház a köbön - Avagy ami egyszer bemegy, annak ki is kell jönnie! ;)
by Josephine W. McAllister Today at 7:44 am

» Lélekjáték
by Nick Lane Today at 3:00 am

» Cordelia Webb és Nick Lane - Az első találkozó...
by Nick Lane Today at 2:55 am

» Danny & Danielle - LA útjain
by Danny Doyle Haynes Today at 2:41 am

» Danny Doyle & Alex Montgomery
by Danny Doyle Haynes Today at 2:15 am

» Miss Boldrewood és Haynes - Az első lélegzetek...
by Danny Doyle Haynes Today at 1:37 am

» The homecoming
by Raina Maddox Yesterday at 9:08 pm

» Ráncfelvarrás művész módra. Melissa & Caelum
by Melissa Hobbs Yesterday at 10:16 am

Weather


walkin’ in

♦ ♦ ♦


Top posters
Ville Deadman Wallow
 
October Soininen
 
Elizabeth Jensen
 
Don Heckley
 
Danielle C. Portland
 
Gabriel Sadik
 
Johanna M. Riley
 
Amy Lynn Cooper
 
Vincent Morris Belvedere
 
Raina Maddox
 
just write
Vegas FM
Ki van itt?
Jelenleg 2 felhasználó van itt :: 0 regisztrált, 0 rejtett és 2 vendég

Nincs

A legtöbb felhasználó (24 fő) Kedd Márc. 28, 2017 9:57 pm-kor volt itt.
Just feel it..

♣ ♣ ♣


Come back soon
♦ ♦ ♦

Drága Vendég!
Köszönjük hogy voltál.. hogy vagy, és gyere is vissza minél hamarabb!

Találkozunk méég! ;)


Share | .
 

 Karakteralkotáshoz; kérdéssor a kibontáshoz

Előző téma megtekintése Következő téma megtekintése Go down 
SzerzőÜzenet

Tyler Christiansen

avatar

WHAT HAPPENS IN VEGAS
▼ STAYS IN VEGAS ▼

Admin

Job : Solve problems.
Location : LV
Posts : 98

Felhasználó profiljának megtekintése
TémanyitásTárgy: Karakteralkotáshoz; kérdéssor a kibontáshoz   Pént. Aug. 18, 2017 10:10 pm

Hoy, kedves Mindenki, aki be(le)vág!
Sokszor találkozunk az ihlet hiánnyal, vagy azzal, hogy bizonyos szituációban az ember "nem tud" reagot írni. Ennek oka a legtöbbször, hogy a karaktert csak egy adott szűk koncepció, pillanatnyi fellángolás, vagy egyetlen téma szülte, és mikor a user kimozdulna ebből a komfort zónából, hírtelen nem találja a karaktert. Egyszerűen azokba az irányokba nincs felskiccezve a térkép, és ha az ember fantáziája aznap épp nem szárnyal...

Ez az írás egyaránt született a kezdők mankójául, és a régi motorosok önellenőrzéséül a koncepcióalkotással kapcsolatban:
Nem javaslom senkinek, hogy koncepció nélkül kezdjen játékot. (Sajnos mi gonoszak vagyunk és nem is engedjük.) Ugyanis menet közben a lisztből lehet habarás, kenyér, kalács, de még fasírt is... Ne főzés közben találjuk ki az alapanyagokat, én mondom, hogy finomabb lesz a végtermék, és mindenkinek emészthetőbb Wink
Szeretnék bátorítani mindenkit, hogy ne féljen "egyszerű" karaktert hozni. A lenti kérdéseken, ha átrágjátok magatokat, ti is be fogjátok látni, hogy nem kell ahhoz lemészárolt család, CIA-ügynökösdi, megnyomorított és eltorzult karakter koncepció, hogy nagyon is színes és izgalmas figurát gyúrjatok belőle.

Figyelem!

Ez az írás irányadó. Segítség azoknak, akik nem tudják, mi hiányzik, vagy mivel lehetne tovább színezni a karakterüket. Nem kőbevésett sablon.
A karaktergenerálás folyamán van egy jó halom kérdés, amelyre hasznos, ha jó előre kigondolod a választ, ezzel is színesítve a karaktered egyéniségét, jellemét. Nem kötelező mindre írásban választ adnod, de érdemes mindegyiket átgondolnod, milyen választ adnál rá.

HÁTTÉR, ELŐTÖRTÉNET
Hol született a karakter?
Nem feltétlenül csak a ország vagy város lehet az érdekes, hiszen egyazon városon belül nyomornegyedben felnövő karakter egész másképp  szocializálódhatott, mintha egy elit felsőosztályban nőtt volna fel.
Ide tartozik a klíma, egy kanadai borzasztó nehezen viselheti Florida páráját, sőt, egy vegasi lehet sosem látott havat. A karakter születési helye meghatározhatja a teljes gyermekkorát, hobby-jait, emberi kapcsolatait, motivációit.
(Tengerparton felnőve nagyobb eséllyel lesz szörfös, míg északon felnőve inkább snowboard-os. Hozzászokhat a langyos esti naplementéhez, vagy a takaró alatt forrócsokizáshoz, ez mind-mind fontos komfortmozgás, vagy honvágy ok lehet.)

Milyen néven született?
Van-e beceneve, ha igen, miért és kik hívják úgy? Hogy szólítja a karaktert a családja? Hogy szólítják a barátai? Hogy nevezik az ellenségei? Van-e olyan becenév, amit maga is szívesen használ? Vagy éppen olyan, amit ki nem állhat?

Van-e családja?
Szüleit ismerte-e, ha igen, mivel foglalkoztak? Mit tanult a szüleitől, adott esetben mit tagad, amiben másabb szeretne lenni? Voltak/vannak-e testvérei, ha igen, milyen velük a kapcsolata? Mivel telt a gyermek/ifjúkora? Kemény neveltetést kapott, vagy egyedül nőtt fel? Tartja-e a karakter a kapcsolatot a családjával? Foglalkozik-e a családon belül bárki valami számottevővel, érdekessel?
Milyen támogatásra számíthat a karakter a családjáról, és mit kell neki nyújtania ezért cserébe? Milyen családi tradícióknak kell(ene) megfelelnie a karakternek?

Ha nem Vegasban született, mikor és miért került ide?

SZEMÉLYISÉG
Talán ez a legnehezebb és összetettebb pont. Sokszor kell, és érdemes módosítani az előtörténet szerint. Pl egy katasztrófákkal teli életút óhatatlan torzít a személyiségen, maradnak előnyök, hátrányok, komplexusok, pánikreakciók, melyek később bravúrosan színesíthetik a karakter reagjait.

Mi motiválja a karaktert?
Mennyire pénzéhes? Van-e esetleg valami nagy álma, amit szeretne megvalósítani? Esetleg a családalapítás motiválja? Netalántán valami szép karrier? Esetleg egy ideológiai cél? Hogyan érte el ezeket, voltak-e emberek akik hozzásegítették ezeknek a céloknak a megtalálásához, minták, vagy példaképek?

Mit szeret és mit utál a karakter?
Vannak-e félelmei, fóbiái, mi az ami undorral tölti el? Mi az aminek rajongója, szinte a rabja, ami értelmet ad a napjainak?

Mennyire erős a karakter erkölcsi érzéke?
Létezik olyan határ, amit nem szívesen lép át? Ölt-e már életében embert, találkozott-e testközelből nyomorral, halállal?

Hogy viszonyul a prostitúcióhoz?
A környezetszennyezéshez? A hazugsághoz?  A lopáshoz?

Hogy viszonyul a drogokhoz, szerencsejátékokhoz? Mennyire erős ez a meggyőződése? Milyen körülmények között változtatna rajta? Miért alakult ki ez a véleménye?

Mit gondol a karakter a vallásról?
Az egyes istenek követőiről, és magukról az istenekről? Fontosnak tartja az egyházakat, vagy közvetlenül fordulna istenéhez? Mennyire biztos a hitében? Mi az amivel meg lehetne téríteni? Mit vár a karakter a hitéről? Mi az amit még megtesz a hitéért?

Mi a véleménye a politikáról?

Melyik ország politikáját támogatja a karakter? Melyiket ítéli el? Milyen erős ez a meggyőződése? Mire alapozza?
Mikor változtatna rajta? Mennyire állna ki politikai elveiért? Mennyire elégedett a karakter saját országának a vezetésével? Mit tart helyesnek? Mi az amin változtatna? Mennyire állna ki a hazájáért? Támogatna-e egy jobb vezetőt? Támogatna-e egy forradalmat?

Hogyan áll a törvényekhez?
Akadt-e összetűzése a hatóságokkal? Mire alapozza a véleményét? Együttműködő, rebellis, vagy megalkuvó alkat?

Hogyan tölti el a karakter a szabadidejét?
Egyedül? Társaságban? Játszik-e szerencsejátékokat? Van-e valami különös szokása?
Van e hobbija? Előfordul-e, hogy emiatt problémába keveredik?
Mit ad neki, vagy mit vár el ettől a fajta időtöltéstől? Vannak-e korlátai ezzel kapcsolatban, szívesen osztozik-e a hobby tevékenységén másokkal?

Van-e valami meghatározott napirendje a karakternek?
Van-e valami olyan tevékenység, amit minden nap elvégez? Ragaszkodik-e ezekhez a rutinokhoz, és hogy hat rá, ha ezeket el kell hagyni?

Függőségei vannak-e?
Kávé, gyógyszer, dohány, alkohol, prostitúció, szerencsejáték?

Tartós betegsége?
Mentális vagy fizikai, esetleg régi sérülés, ha igen, ezt mikor és hogy szerezte, milyen hatása volt az életére? (Pl egy lábtörés egy táncos esetében a teljes világégés lehet, még egy maffiózónál legfeljebb "karcolás" számba megy...)

Milyen nőket/férfiakat szeret a karakter?
Mennyire hűséges partnereihez? Mennyire nehéz elcsavarni a fejét? Mi a legfontosabb számára a szerelemben, a partnerei kiválasztásában? Romantikus típus, vagy a testi kapcsolat motiválja?
Van-e a fentieknek releváns előtörténete, mi alakította a karakter nézeteit ebben a témában?

Milyen művészeti ágakat szeret a karakter?
Mennyit foglalkozik ezzel? Maga is művész, vagy csak kedveli az adott művészetet? Mennyire komoly ez a rajongás? Mit tenne meg ezért?

Hogyan viszonyul a karakter Vegashoz?
Kényszerből van itt, netalántán szeret itt lenni? Hogyan viszonyul a helyi csoportokhoz (színi társulat, alvilági bandák, vezető elit, stb.)?

Milyen ételeket szeret a karakter?
Általában étteremben eszik, vagy inkább a házi kosztot kedveli? Mennyire ragaszkodik a megszokott színvonalhoz? Van-e valami kedvence?

Milyen gyakran iszik a karakter?
Milyen italokat? Zavarhatja-e ez valami feladatának ellátásában? Milyen italhoz ragaszkodna, mi az amiről könnyen lemond? Van-e valami tuti tippje részegség, vagy másnaposság ellen?
Gyakorlott ivó, vagy könnyű eláztatni?

Hogy vélekedik a karakter saját magáról?
Mi az amin változtatni szeretne? Mi az amin nem hajlandó változtatni? Mi alapján alakult ki benne ez a kép? Mennyire elégedett önmagával?
Vannak-e a karakterednek ellenségei?
Vannak a karakterednek személyiséghibái?
Antiszociális? Arrogáns? Makacs és megmásíthatatlan akaratú? Pesszimista? Babonás? Ráérős? Stresszes? Paranoiás? Irányításmániás?

Introvertált, vagy extrovertált alkat?

Feltölti mások társasága, vagy akkor tud pihenni, ha magányos percei vannak?

Milyen a karakter beszéde?
Milyen a beszédsítlusa, és a kommunikációja? Diplomatikus, trágár, szegényes a szókincse, vagy épp mestere a mellébeszélésnek?

KÜLSŐSÉGEK
Hogyan néz ki a karaktered?
Készíts egy általános leírást a karaktered külsejéről, amellyel majd később a többi játékosnak is segítségére lehetsz.
Térj ki az alábbiakra: magasság, testalkat, esetleg súly, bőr-, szem- és hajszín. A leírás tartalmazza a látható jellegzetességeket, valamint az egyéb szembeötlő
testi változásokat/változtatásokat (tetoválás, hegek, sebek, stb.).

Milyen benyomást kelt a karaktered első látásra általában a szemlélődőben?
Ez fontos lehet, hiszen a későbbi játékok folyamán sokat színesít, ha a karakterbe ránézésre vakon megbíznak, vagy ránézésre nyolc év börtönre beviszi a rendőr.

Hogyan öltözködik a karaktered?

Van-e karakterednek stílusa? Követi-e a divatot, vagy mindig ugyanabban a retro StarWars II-es pólóban rohangál? Mit hord általában, mit a különleges alkalmakkor? Mik számítanak különleges alkalmaknak?

Milyen ismertetőjelei vannak a karakternek?
Mi az ami alapján leginkább ráismernének? Ez nem csak külső jellemző lehet, hanem akár szokások is (pl. rágja a körmét, egyszer úgy eltörött az orra, hogy azóta is görbe, dadog, selypít, vagy hiányzik pár ujja, esetleg hiperaktív, mániákusan babrál)

KÉPESSÉGEK, ERŐFORRÁSOK
Van-e háza/lakásaVegasban, ha igen, akkor milyen, ha nem, akkor hol lakik?
Hogyan közlekedik? Milyen a kapcsolata a szomszédjaival?

Mi a munkája, mivel foglalkozik, miből keresi meg a kenyérre valót?
Ha speciális a szakmája, akkor hol tanulta? Tartja még a kapcsolatot a képzőivel? Ha esetleg van valami speciális ismerete, azt hol sajátította el?

Honnan szerezte az erőforrásait?
Örökölt, lottót nyert, tartozik valakinek valamivel? Akár pénzzel, akár szívességgel, esetleg „apa fizette az egészet”?
Volt a karakternek bármilyen céges és/vagy katonai háttere?
Van-e passzív jövedelme?

Milyen kapcsolatokat ismer itt Vegasban?
Esetleg szerte az USAban? Kik a haverjai? Van-e valaki, akihez igazán kötődik, akire bajban is számíthat? Milyen gyakran és kivel tartja a kapcsolatot? Ezek a kapcsolatok pusztán üzletiek, vagy barátiak is, esetleg még ennél is  bonyolultabb?

Ha van fegyvere, akkor kitől kapta, honnan szerezte?
Legálisan birtokolja-e? Használta-e már? Milyen típus? Tud-e kezelni más kalibereket is?

Milyen nyelveket beszél a karaktered?
Hol tanulta ezeket, ha esetleg nem ez az anyanyelve? Vegasban elboldogul-e az általa beszélt nyelveken, vagy van-e helyismerete? Esetleg azaz alkat, aki a póráz végén is eltéved?

ELŐNYÖK ÉS HÁTRÁNYOK
Nagyon sok user esik abba a hibába, hogy szuperhőst szeretne faragni a karakterből, így elveti a hátrányok lehetőségét is.
Pedig előnyökkel és hátrányokkal egyedibbé tehetjük a karaktereinket.
Előnyökkel megkönnyíthetjük a karakter életét, hátrányokkal pedig kapaszkodókat adhatunk a többi játékosnak, és élőbbé, esendőbbé tehetjük a karaktert.
Érdemes átgondolni, milyen negatív tulajdonságok társulhatnak a karakterünkhöz. Ez bármi lehet, hiszen alvilági körökben a kíváncsiság hátrány, míg az egyetemen előny. A fantáziánkra van bízva, legyünk kreatívak, és hagyjunk magunknak némi humorérzéket...

Egy kis segítség még ezen felül:
A karaktereket én személy szerint egy mágikus 5-ös számmal építem fel.
3 domináns, és 2 passzív emberi tulajdonságot keresek.
Ami nagyon fontos, hogy ezek a tuladsonságok SOHA ne legyenek önellentmondásban.
Pl.:
fösvény <-> nagyvonalú,
kegyetlen<->érzelgős,
határozott<->esetlen,
megkeseredett<->humoros.

Főleg kezdő játékosoknak javaslom (de még én is át szoktam futni a mai napig a karaktereim) hogy a leírás/ET készítése közben néha csak ragadjanak ki kontextus nélkül jelzőket a szövegből, és vizsgálják meg, hogy a koncepción belül maradtak-e, ha nem, miért nem? Érdemes-e újra gondolni az egész karaktert? Menet közbe elkapott egy életérzés, ami jobb mint aminek indult? Ha koncepción belül maradt az ember, akkor tényleg élvezi-e, amit megalkotott?

Vegyünk egy egyszerű példát:
Optimista, kötelességtudó, kedves, ez a három tulajdonság dominál tudatosan a karakterbe. Ilyen szeretne lenni, ez motiválja...
Legyen mondjuk emellé makacs, és kétbalkezes passzív tulajdonságnak... Passzív tulajdonság valami olyasmi legyen, amit a karakter nem, vagy csak nehezen tud befolyásolni.
Ezek alapján adjuk össze a fenti 5 tulajdonságot:
El tudjuk képzelni a jó-szándékú suhancot, aki két lábon járó katasztrófa-súlytotta-övezetként eltökélt makacssággal segíteni akar?


Néhány tulajdonság mazsolázni, hátha valamelyik megfogja az embert:

kalandkedvelő, barátságos, kulturált, megbízható, diszkrét, igazságos, független, optimista, intelligens, lelkes, charmos, karizmatikus, segítőkész, felelősségteljes, kreatív, hűséges, okos, bizakodó, lelkiismeretes, figyelmes, kitartó, humoros, pontos, udvarias, magabiztos, kötelességtudó, bátorító, alázatos, kedves, ötletes, engedelmes, bátor, odaadó, melegszívű, eltökélt, türelmes, ambiciózus, együttműködő, tapintatos, igényes, vidám, meggyőző, kíváncsi, ravasz, tanult szerető, merész, nyugodt, érzékeny, megnyugtató, kecses, szerény, békés, romantikus, nyitott, intuitív, erős, érett, gyakorlatias, gondoskodó, álmodozó, belátó, játékos, beszédes, makacs, élénk, merész, bolondos, szorgalmas, megbocsátó, rugalmas, laza, tréfás, nagylelkű, vendégszerető, őszinte, szerencsés, edzett, ragaszkodó, racionális, leleményes, vezető, titokzatos, hazafias, körültekintő, csöndes, tehetséges, takarékos, toleráns, szellemes, lusta, válogatós, szarkasztikus, hazudós, unalmas, barátságtalan, ügyetlen, kiismerhetetlen, engedetlen, arrogáns, behatárolt, mogorva, szégyenlős, fásult, tisztességtelen, nagyképű, bolondos, gyáva, alattomos, durva, kötekedő, ellenszenves, öntelt, sznob, rosszindulatú, szórakozott, vulgáris, fukar, faragatlan, élénk, önző, lobbanékony, komor, humortalan, becsvágyó, bosszúálló, perverz, szótlan, pesszimista, tiszteletlen, kapzsi, féltékeny, könyörtelen, gonosz, agresszív, vad, sértődékeny, rosszkedvű, makacs, szívtelen, gondatlan, zaklatott, szerencsétlen, állatias, kíváncsi, gyermeteg, beszédes, kritikus, merész, lármás, kétszínű, kiállhatatlan, túlbuzgó, feledékeny, nemtörődöm, szigorú, nyugtalan, félelmetes, aljas, frusztrált, fontoskodó, akaratgyenge, nyűgös, őszinte, hiszékeny, megalkuvó, hezitáló, ingerlékeny, bágyadt, tudatlan, türelmetlen, szenvtelen, tétlen, magányos, zsémbes, céltalan, kimért, cselszövő, szentimentális, buta, ostoba, ügyetlen, pazarló, elkényeztetett, babonás

Fuck yeah


+ Írj össze néhány idézetet, aranyköpést, szólást, a karaktered szájából.
Ezek az idézetek, mondások bármik lehetnek, használd a fantáziád, és találj ki valamit, ami kapcsolódik a karakterkoncepcióddal.

Végezetül pedig:
Legyünk bátrak, merjünk változtatni, újragondolni. Ne feledjük, nem létezik rossz ötlet, az elkapkodott gondolatokat pedig sosem késő csiszolni.
Ha valami olyanba vágjuk a fejszénket, amit sosem próbáltunk személyesen, olvassunk!

Olvassunk, rengeteget, és még többet!

Najó, de... Mér'?

Dealert hoznál? Tudod Nevada államban mi legális, mivel jár a birtoklás/terjesztés? Honnan szerzi a cuccot? Kolumbia, Mexikó, Kuba, csak pár tipikus hely alvilági vonzattal, köze van hozzájuk?
A karaktered szeret hajózni? Tudod miben mérik a tengeren a hosszmértéket? Milyen műszerrel tájékozódnak? Hogy épül fel egy lakóhajó, honnan szerzi a tengeren az ivóvizet?
Az ördög és azok a részletek...

Lényeg a lényeg, találd meg az aranyközepet... Ott...
Középtájt.
...
Ne feledd:
Ez egy hobby, játék, szabadidős tevékenység.

Kutass a való világ törvényszerűségeiben, hogy erős szárnyakat kaphasson a fantáziád!






 
csillámbari

UI.: Az adminoktól kérdezni ér.
Az adminok nem harapnak. *
(*Ha igen, akkor is minden oltásuk 5 évre visszamenőleg igazoltan megvan.)
Vissza az elejére Go down
 

Karakteralkotáshoz; kérdéssor a kibontáshoz

Előző téma megtekintése Következő téma megtekintése Vissza az elejére 
1 / 1 oldal

Permissions in this forum:Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Las Vegas :: Karakteralkotás :: Előtörténet-műhely-